Värden som styr vår verksamhet på Stera.
Kundorientering – Vi vill fördjupa vårt samarbete med våra kunder för att hitta nya och allt mer konkurrenskraftiga lösningar för våra kunders behov. Vi håller våra löften, vi är flexibla och vi böjer oss för kundförändringar. Vi analyserar vår verksamhet och gör ständiga förbättringar.
Effektivitet – Vi har alla ett ansvar att se till att saker och ting fortskrider smidigt och förnuftigt. Tillsammans sätter vi upp utmanande mål och arbetar mot dem på ett systematiskt och effektivt sätt. Vi utvecklar kontinuerligt vår verksamhet, produktivitet och expertis och kommer på nya lösningar.
Medarbetarnöjdhet – Vi värdesätter och uppmuntrar varandra, litar på varandra och delar med oss av de kunskaper och färdigheter vi behöver för att arbeta. Vi ger konstruktiv återkoppling. Vi accepterar människors olikheter, men inte dåliga arbetsresultat eller brott mot gemensamma spelregler.
Hållbarhet – Ärlighet är utgångspunkten i Steras alla affärer, uttalanden och rapporter, liksom livsnerven för hållbar utveckling. Vi håller våra löften och åtaganden.
Insyn i verksamheten – Vi informerar öppet och ärligt om vår verksamhet, i enlighet med gällande lagar och allmänt vedertagen praxis på kapital- och finansmarknader.
Behandling av immateriellt intellektuellt kapital – Vi anser att det är viktigt att skapa och skydda kunskap och immateriellt tillgångar.
Intressekonflikter, gåvor och mutor – Företagets medarbetare måste undvika aktiviteter som leder till en intressekonflikt. Stera förbjuder korruption och mutor över hela sin verksamhet.
Respekt för och främjande av mänskliga rättigheter – Stera respekterar och främjar de universella mänskliga rättigheter som definieras i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna. Dessa inkluderar bland annat tankefrihet, åsiktsfrihet, yttrandefrihet, religion och fredlig sammankomst. Ingen diskrimineras på grund av ras, ålder, nationalitet, kön eller sexuell läggning. Stera tolererar inte användning av tvångsarbete eller barnarbete.
Personalpolicy – Alla chefer ska aktivt och ändamålsenligt främja en ledningskultur i linje med Steras värden. Som arbetsgivare har Stera förbundit sig att behandla sina medarbetare lika, opartiskt och jämlikt. Inga trakasserier är tillåtna.
Genom att följa Steras värden och etiska riktlinjer, skapar vi mervärde för våra intressenter och skapar större attraktivitet som arbetsgivare.
Stera's employees and other stakeholders may submit reports of suspected misconduct, violations of Stera's values or Stera's Code of Ethics to the anonymous reporting channel anonymously; these reports can also be made in the reporter's own name. The reporting channel gives Stera the opportunity to obtain information about issues early on and address them.
Whistleblowing and raised issues are treated with absolute confidentiality and only handled by personnel with the appropriate report-processing clearance. The person reporting issues or abuse will retain their anonymity at all times.
The personnel processing the report do not have access to any metadata or an IP address that could be used to identify the reporter. All notifications are encrypted at the time of creation with a symmetrical and asymmetric strong encryption algorithm that cannot be decrypted or changed afterwards. Processors will only be informed of the time of the notification and the content of the notification.
Thank you for helping the Stera Group act as a responsible company and promoting good business practices!
Send an anonymous report here.
Stera Group Oy
Tierankatu 5
20520 Turku
Tuija Tomberg
Phone: +358400919870
E-mail: tuija.tomberg@stera.com
Through the notification channel any person can report suspected or detected abuses in the organization. The notification is anonymous. The system only processes personal data that the notifier enters in the notification.
The notification or the annex to the notification may contain personal data if, for example, the notifier identifies the person whose activities are covered by the notification. If desired, the notifier may also provide his own name and contact details. As a result, typical personal information logged into the system might be:
We hope that notifiers will not include sensitive personal information in the notification unless it is specifically necessary for the notification
The processing of notifications and any personal data they contain is based on Stera Group Oy's legal obligation to maintain the notification channel (Directive 2019/1937 on the protection of persons who report breaches of Union law) and Stera Group Oy's legitimate interest in investigating irregularities and securing the organization’s operations.
The notifications are permanently archived so that it is possible to make observations and reports on them even after the actual investigation of the reported issue. This also ensures the integrity of the notifications, which makes it possible to check the correctness of the use of the notification channel and the processing of notifications afterwards, and to prove which notifications have been brought to the organization's attention through the channel.
Data may be disclosed to third parties only within the limits and to the extent permitted by applicable law or with the separate consent of the data subject.
Data will not be disclosed or transferred outside the EU or EEA.
The maintenance of the notification channel has been purchased from an external service provider as a SaaS service. This helps to ensure that no person in the Stera Group has access to the information in the system in the role of system development or maintenance.
Only designated notification processors of Stera Group are authorized to access the system and process the data in the system. They each have personal IDs in the system. The channel is protected by technical and administrative means so that the system administrator does not have access to the notifications or the information of the notifier either.
No information about the notifier is stored in the system if the notifier himself doesn’t give it in the notification. The person receives a numeric code that allows him or her to log in and monitor the processing of the notification after the notification has been made. This notification number is the only way to connect to the notification afterwards. Therefore, the person must record the number code for himself.